טלפון: 03-6913545

בלוג
<< איך למנוע נחיתת חרום נוספת כתוצאה מאלימות בטיסה >>

'נימוסים באוויר' - 20 כללים לטיסה צפופה נעימה יותר.

תמי לנצוט ליבוביץ


השהייה בתא נוסעים סגור, כמות חמצן לא מספיקה, צפיפות פיזית קשה, מרווח צר בין המושבים, שתיית אלכוהול, ומתח גורמים לנוסעים לאבד סבלנות, שליטה עצמית וכבוד לזולת עד התפרעות ואלימות. רשויות התעופה רואות תופעות אלו לא רק כפגיעה באיכות הטיסה של הנוסעים אלה גם בביטחונה של הטיסה. לכן חוק  התעופה הבינלאומי העניק סמכויות לקברניט המטוס לשפוט את התנהגות הנוסע האלים, והאם היא מסכנת לדעתו את הנוסעים אזי להנחית את המטוס, ולהוריד את הנוסע המתפרע. האמריקאים לא סלחניים כמו הרבה חברות תעופה אחרות ובשבוע האחרון  גרמו לכשלושה מטוסים לנחות ולהוריד נוסעים מתפרעים.

הכתבה המצולמת  התפרסמה באתר ynet 
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4567620,00.html

20 כללים לטיסה צפופה נעימה יותר..

1.    הטיסה מתחילה בשדה  התעופה: הצטיידו בהרבה סבלנות לבדיקות הביטחון, לצ'ק אין לכרטוס ולביקורת הגבולות המייגעת.

2.    הקפידו להגיע לשער העלייה למטוס בזמן.

3.    גשו לשירותים : ייקח זמן עד שתגיעו לשירותים במטוס. 

4.    לא להידחף, בשער הכניסה למטוס, בדר"כ מכריזים על סדר העלייה למטוס, אנשים עם בעיות פיזיות, ילדים קטנים, מחלקת עסקים, נוסע מתמיד ו.....כל השאר. 

5.    נכנסתם  למטוס? החזיקו בידכם את הכרטיס, שאלו את הדיילים היכן מקום הישיבה שלכם וכבדו את ההסבר שלהם. 

6.    הניחו את תיקי היד במקום המיועד להם. עשו זאת במהירות ואל תפריעו לאלה שמאחוריכם, שצריכים גם הם להגיע למקומם. 

7.    שבו במקומכם, אל תסתובבו במעברים והתארגנו לישיבה ארוכה. אם ראיתם מקום פנוי שאתם רוצים לעבור לשבת בו, בקשו רשות מהדיילים. 

8.    לידכם יושב אדם זר , שהולך להיות שכנכם לכמה שעות. הציגו את עצמכם וגלו אדיבות. זה לא אומר שאתם חייבם לשוחח אתו לאורך כל הטיסה.

9.    כיום הצפיפות במטוסים הולכת וגדלה, המרווחים בין המושבים הולכת ומצטמצמת. בעקבות זאת המרחב האישי קטן –והכניסה למרחב האישי של הפרט גורמת לו להרגשת חוסר נוחות, רגישות     ופגיעה בזכויותיו הבסיסיות.("קניתי כרטיס, שילמתי במיטב כספי, מגיע לי..")  

10.    משענת הכסא ומשענת היד – מחייבים  מיומנויות נימוס מתחשבים . 

11.    מי מניח את הזרוע על משענת היד ראשון? טכניקה, מחלקים את המשענת לשניים בגבול וירטואלי, המודעות לבעיה היא הפתרון. במידה ואחד מהשכנים למושב לא מודע, בעדינות כמו  במו"מ יש לדבר על זה.(לא לכבוש את כל השטח שהשכן הלך לשירותים)

12.    משענת גב הכסא היא זו שהפכה לבעיה של העידן העכשווי. כשמשענת הגב של השכן לפניך יורדת, הצפיפות עולה דרגה. כיום הנוסעים מצטיידים באביזר חדש וטרנדי שנקרא: מגן בירכיים, אביזר קטן ומתוחכם המונע  את יכולת משענת הגב לרדת. 

13.    אין להשתמש במגן בירכיים  Knee Defender . אמנם אין עדין חוק של ראשיות התעופה, אך אביזר זה גורם כיום למריבות קולניות עד אלימות בין הנוסעים. (אלימות המאלצת את המטוס לנחות ולהוריד את הנוסעים האלימים)

14.    יש לשמור על המרחב האישי שלנו , אותו מרחב העוטף אותנו כבועה אישית, ולכבד את המרחב של שכננו ,לשמור את הידיים קרוב לגוף, את הרגליים צמודות ככל האפשר.

15.    כשאנו נוסעים עם ילדים  קטנים יש לשים לב שלא יבעטו בכיסא שלפניהם, שלא יעמדו על מושב הכסא ויציקו ליושבים מאחוריהם.

16.    צוות הדיילים נמצא במטוס כדי לשרת אתכם, אך אין זה אומר שמותר 'לטרטר' אותם מתי שמתחשק לכם. חכו עד שאחד מהם יעבור לידכם. במקרה דחוף, אפשר לצלצל להם בפעמון. 

17.    בזמן הגשת האוכל  דאגו להזיז את המושב קדימה. התחשבו בנוסע שמאחוריכם, שמאד צפוף ולא נוח לו.במידה והנוסע לא הרים את המשענת יש לבקש מהדיילים להסדיר זאת .

18.    אם תצטרכו להקים את  השכן (כדי ללכת לשירותים למשל), חייכו בנימוס, אמרו "סליחה, אני צריך לצאת" (בלי להסביר למה), ועשו זאת בזריזות. 

19.    השאירו אחריכם שירותים נקיים ויבשים. 

20.    בסיום הטיסה, ליד הדלת , אל תשכחו להוות לדיילים על השירות .