I.B.L.Code
International Business Language Code
שפת העסקים הבינלאומית
שפה גלובלית המבוססת על קוד התדמית האישית, הנימוס והנוהג הרב-תרבותי.
מאת: תמי לנצוט ליבוביץ
שפת העסקים הבינלאומית (International Business Language Code) הינה מתודולוגיה ניהולית, פרטית, מערכתית ואינטגרטיבית, החותרת למימוש הפוטנציאל האישי, תוך מודעות לרף העולה של סטנדרטים וציפיות, כמו גם להזדמנויות הבלתי מוגבלות, שמציגה הזירה העסקית/חברתית
בבסיס השפה מונחת ההבנה כי למגרש העסקי והחברתי חוקים משלו וכי ככל שמתגבש הכפר הגלובלי, מתחדד הצורך של תושביו לדבר ולהקשיב באותה שפה, שפה הבנויה מ-90% התנהלות אנושית גלובאלית משותפת ו-10% הכרת הנוהגים המקומיים, הלוקאליים וכיבודם.
מטרת השפה: להכיר את עולם העסקים התחרותי, הדינאמי והיצירתי על מגוון מכשוליו ואתגריו, לחזק את הביטחון העצמי המושתת על יגע ועל מודעות ליתרונות ולחסרונות האישדיים. להיות מוכנים להזדמנויות שיקרו בדרככם העתיד. לחדד את כישורי השיווק העצמי, ולהגביר את המוטיבציה, תוך שימוש במתודולוגיה זו בגמישות וברגישות לפי שיקול דעת, מתוך הבנה מול מי אתם עומדים, מהי הסיטואציה וכיצד ניתן לנצל אותה לטובת התוצאה הטובה ביותר. כל זאת, חשוב לי לציין ולהדגיש, מבלי לאבד את הזהות האישית.
שפת העסקים הבינלאומית: שמונה קבוצות היסוד:
קבוצת היסודות הראשונה :'תרבות שונה בסיס אנושי משותף' - יישור קו עם ראיית העולם על רב-תרבותיות מצד אחד, ומנהגיו הלוקאליים מצד שני, על הדינמיות המהירה שלו מחד, ועל הלם התרבות הפוקד בין הנעים ונדים בין מקומות (רילוקיישן) מצד שני. קבוצה זו מפענחת את הדרך המגשרת בין העולמות ופורטת את ה"אינטליגנציה התרבותית" לכלים ולכללים שימושיים – החל מהחיבור לממד הזמן הגלובאלי, דרך חשיבות ההופעה החיצונית, וכלה בהתייחסות למין ולמגדר במסגרת המקצועית.
קבוצת היסודות השנייה: 'חכמת הנטוורקינג' יורדת לעומקה של תורת ההתערבבות – נטוורקינג - ומעניקה כלים לאלו שהחבירה לקבוצות איננה חלק מן האינסטינקט ההישרדותי שלהם. הרישות האנושי היום איננו מתמצה בכישורים חברתיים, אלא כולל מיתוג עצמי קריאטיבי, שנועד להקנות לנו ביטחון בכוחנו, בקיאות ברזי הסמול טוק ובכללי המיקסינג & מינגלינג ומעודכנות טכנולוגית, ידיעת נוהגי כרטיסי הביקור ועוד.
קבוצת היסודות השלישית: 'תורת המסרים' מורכבת מטכניקות בתחום תורת המסרים ומעניקה כלים ומיומנויות לתקשורת בין-אישית, מילולית ובלתי מילולית. הפרק מפענח את המסרים שמצפינה שפת הגוף ומסביר את חשיבותה בשגרה היומיומית, מהתחושה שמעבירים אופן לחיצת היד או כיוון המבט בשעת שיחה, דרך עוצמתו של החיוך ועד למשמעותן של מחוות למיניהן. כמו כן מתייחסת קבוצה זו לתקשורת מילולית וסוקרת את חשיבות הקול וטון הדיבור, כמו גם טכניקות שונות להעברת מסרים.
לאחר שהכרנו את מונחי היסוד, הבנו את בסיס העסקים העדכני (נטוורקינג, אלא מה?) ורכשנו כלים לתקשורת בין-אישית בין-לאומית, מגיעה:
קבוצת היסודות הרביעית: 'קוד הלבוש בעסקים ובחברה'אין כמו מראה עיניים - כי תמונה אחת שווה אלף מילים. בעולם שבו זמן שווה כסף ורייטינג הוא תכלית הכל, אין צורך להכביר מילים על הצורך בתשומת לב למראה החיצוני, על כל הכרוך בו. "המדריך להופעה אטרקטיבית וייצוגית" עורך לקוראים היכרות מעמיקה עם "קוד הלבוש" הבין-לאומי, המשמש שפה משותפת לקריאת "פני השטח" של עמיתיכם לעבודה. נדבך זה מעניק כלים לפיתוח סגנון אישי ולטיפוח תדמית ייחודית בזירה העסקית הגלובאלית.
קבוצת היסודות החמישית: ' תרבות האירוח בעבודה 'שאובה מן ההיסטוריה האנושית: הכנסת אורחים. כישורי אירוח, בין אם במשרד או לאחר שעות העבודה, היה ונשאר הבסיס לחיבור בין בני אדם והוא המפתח לשיתוף פעולה עסקי מוצלח. הכרת הנוהגים בתחום האירוח הרשמיים והבלתי רשמיים מאפשרת לבצע את החיבור הזה על הצד הטוב ביותר, לארח את עמיתינו בתחושת גאווה ולהתארח בביטחון בין כל קצוות התבל.
קבוצות היסודות השישית: 'פרוטוקול ותרבות העסקים" עוברת דרך סיטואציות עסקיות יומיומיות ומקנה כלים וכללים שיהפכו את ההתנהלות בתוכן נעימה ואפקטיבית יותר, מניהול ישיבה, עסקים משפחתיים, ראיון עבודה ונהגיו וכולי.
קבוצות היסודות השביעית: 'הופעה אפקטיבית במדיה ובציבור' מקנה כלים נרכשים לשליטה במסרים המועברים ולהופעה אפקטיבית באמצעי המדיה השונים: טלוויזיה, רדיו, עיתונות, פרזנטציות בפני קהל וגם יחסי ציבור באינטרנט ובלוגים. ההצלחה העסקית והמקצועית מביאה בעקבותיה את התקשורת, התקשורת היא כלי רב עוצמה וצריך ללמוד כיצד להשתמש בו, על ענפיו השונים.
שבע הקבוצות הראשונות יוצרות יחד את שפת העסקים הבין-לאומית ברמה האישית על ידי רכישת כישורים, יסודות המלטשים ומעצימים את התפתחות וחיזוק האינדיבידואל המהווה 90% מן השפה הגלובלית.
קבוצת היסודות השמינית: 'ארץ ארץ ונהגיה' מוקדשת לעשרת האחוזים הנוספים ומטרתה להציע היכרות עם קודי התרבות הלוקאלית של מדינות שונות בעולם כמנוף ליתרון אישי, חברתי, עסקי תוך הכרה וכיבוד הנוהגים המקומיים של עמיתכם בחברה ובעסקים.
http://www.tll.co.il/?lang=il&category=156
הספר 'שפת העסקים הבינלאומית' מאת תמי לנצוט ליבוביץ
בעברית: https://goo.gl/osdh3Q
באנגלית: https://goo.gl/oYoxRM
להזמנת הספר:
בטלפון: 03-6913545 או 054-6666-226
בדוא"ל: tami@tll,.co.il
מהדורה דיגיטלית באנגלית - לרכישה באמזון